Κάντε like στη σελίδα μας

Join Us On Facebook

Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015

Έχετε άγχος; Πηγαίνετε για ύπνο νωρίς





Η ώρα που πάει κάποιος για ύπνο και η διάρκεια του ύπνου μπορεί να επηρεάσουν τα επίπεδα άγχους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Όπως έδειξε, όσοι πάνε αργά για ύπνο και κοιμούνται λίγο, κατακλύζονται συχνότερα από αρνητικές σκέψεις σε σύγκριση με όσους κοιμούνται νωρίτερα και περισσότερο.

Στην πραγματικότητα, οι «ξενύχτηδες» έχουν απαισιόδοξες σκέψεις που επαναλαμβάνονται στο μυαλό τους και τις οποίες δεν μπορούν να ελέγξουν, ενώ έχουν την τάση να ανησυχούν για το μέλλον ακόμα και όταν δεν υπάρχει λόγος να το κάνουν. Επιπλέον, συχνά-πυκνά αναπολούν το παρελθόν και αναβιώνουν στο μυαλό τους τα αρνητικά γεγονότα που τους έχουν συμβεί.

Αυτού του είδους οι σκέψεις είναι τυπικές στα άτομα που πάσχουν από αγχώδη διαταραχή, κατάθλιψη ή ανάλογα προβλήματα ψυχικής υγείας.

Η μελέτη διεξήχθη από επιστήμονες του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης Binghamton, μεταξύ 100 νεαρών ενηλίκων, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια και εκτέλεσαν δύο δραστηριότητες σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Στόχος ήταν να αξιολογηθούν τρεις δείκτες του επαναλαμβανόμενου αρνητικού τρόπου σκέψης: κατά πόσον οι εθελοντές αγωνιούσαν (άγχος), «αναμασούσαν» νοερώς (επίμονος συλλογισμός) ή ήταν «κολλημένοι» με κάποιο θέμα (εμμονή). Οι εθελοντές ενημέρωσαν επίσης τους ερευνητές για τις ώρες και τη διάρκεια του ύπνου τους.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι ο λιγοστός ύπνος σχετίζεται με την ανάπτυξη άγχους και ότι ο επαρκής ύπνος μπορεί να αποτελεί μία εύκολη, ανέξοδη κατευναστική παρέμβαση για τα άτομα που ταλαιπωρούνται από ενοχλητικές σκέψεις»,δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζέικομπ Νότα, από την Κλινική Αγχωδών Διαταραχών του Binghamton.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια της Κλινικής δρ Μέρεντιθ Κόουλς, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο, επισήμανε πως «εάν τα ευρήματα αυτά επαληθευτούν σε μεγαλύτερες μελέτες, μπορεί να οδηγήσουν σε νέους τρόπους θεραπείας των ασθενών με εσωτερικευμένες διαταραχές». Και πρόσθεσε πως έχει ήδη αποδειχθεί ότι η βελτίωση του ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε ελάττωση των συμπτωμάτων των ψυχικών νοσημάτων.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Cognitive Therapy and Research».

Εκτός από την ώρα που πάει κάποιος για ύπνο και την διάρκεια του ύπνου, υπάρχουν και διάφορες άλλες τεχνικές διαχείρισης άγχους, οι οποίες διδάσκονται στα σεμινάρια διαχείρισης άγχους τα οποία διοργανώνουμε. Δείτε εδώ πότε ξεκινάει το επόμενο σεμινάριό μας.

Πηγή : Web Only

Σχετικά άρθρα