Κάντε like στη σελίδα μας

Join Us On Facebook

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2015

Τα πλεονεκτήματα της ζωγραφικής στη θεραπεία ενηλίκων

Τα πλεονεκτήματα της ζωγραφικής στην θεραπεία ενηλίκων

Η ζωγραφική είναι το πρώτο είδος δημιουργικής τέχνης που έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Όμως η ζωγραφική είναι για όλες τις ηλικιακές ομάδες και έχει θεραπευτική δράση όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους ενηλίκους. Η ζωγραφική είναι μια οπτική τέχνη και όταν εφαρμόζεται σε θεραπευτικό πλαίσιο έχει θεραπευτική ιδιότητα. 

Υπάρχουν πολλά οφέλη τα οποία προκύπτουν από την χρήση της ζωγραφικής στην θεραπεία ενηλίκων. 
  • Βελτιώνει την σωματική και ψυχική υγεία (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Ενεργοποιεί τη μνήμη (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Μειώνει την κατάθλιψη (Johnson and Sullivan-Marx, 2006; Nainis et al., 2006)
  • Μειώνει το άγχος (Wood et al., 2011; Nainis et al., 2006)
  • Έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Προάγει την αυτογνωσία (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Αυξάνει την αυτοεκτίμηση (Nainis et al., 2006)
  • Αυξάνει το αίσθημα ελπίδας (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Αυξάνει το αίσθημα ελέγχου (Nainis et al., 2006)
  • Μειώνει την κούραση (Nainis et al., 2006)
  • Το άτομο αισθάνεται υπερηφάνεια για το δημιούργημα του (Johnson and Sullivan-Marx, 2006)
  • Βελτιώνει την ποιότητα ζωής (Nainis et al., 2006)
  • Ανοίγει την πόρτα του ασυνείδητου και βοηθάει το άτομο να εκφράσει τις εσωτερικές του συγκρούσεις, να φέρει στο φως, σκέψεις και συναισθήματα που πριν ήταν κρυμμένα (Liebmann, 1990)
  • Δρα ως σύμβολο για τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα και τις καταστάσεις που βιώνει το άτομο (Ulak and Cummings, 1997)
  • Βοηθά το άτομο να δει τον εαυτό του ή την κατάσταση, με πιο αληθινό και αντικειμενικό τρόπο (Rubin, 2001)
  • Δρα ως γέφυρα μεταξύ του θεραπευτή και του θεραπευόμενου, ειδικά όταν το θέμα είναι δύσκολο να κουβεντιαστεί όπως είναι η ενδοοικογενειακή βία και η κακοποίηση (Brooke, 1995; Liebmann, 1990; Trowbridge, 1995)
  • Δημιουργεί ένα οπτικό μονοπάτι, παρέχει ένα απτικό στοιχείο και αφήνει το άτομο και τον θεραπευτή να δουν την εξελικτική πορεία της θεραπείας και της αλλαγής που έχει επιτευχθεί (Ganim, 2000; Liebmann, 1990)
  • Εμπνέει και βοηθά το άτομο να συνδεθεί περισσότερο με την δημιουργική του πλευρά (Mills and Crowley, 1986)

Για να χρησιμοποιήσουμε τις θεραπευτικές ιδιότητες της ζωγραφικής δημιουργήσαμε ένα ξεχωριστό βιωματικό σεμινάριο το  «Σεμινάριο mandala». Δείτε εδώ τις ημερομηνίες έναρξης του επόμενου σεμιναρίου και δηλώστε τη συμμετοχή σας. 
Brooke S.L. (1995). Art therapy: An approach to working with sexual abuse survivors. The Arts in Psychotherapy, 22, 447 – 466.
Ganim B. (2000). Art and healing: Using expressive art to heal your body, mind, and spirit. Three Rivers, MI: Three Rivers Press.
Johnson C.M., Sullivan-Marx E.M. (2006). Art Therapy: Using the creative process for healing and hope among African American older adults. Geriatr Nurs, 27(5), 309 – 316.
Liebmann M. (1990). Art therapy in practice. Bristol, PA: Jessica Kingsley.
Mills J.C., & Crowley R.J. (1986). Therapeutic metaphors for children and the child within. New York: Brunner/Mazel.
Nainis N, Paice J, Ratner J, et al. Relieving symptoms in cancer: Innovative use of art therapy. J Pain Symptom Manage 2006;31:162-9.
Rubin J.A. (2001). Approaches to art therapy: Theory and techniques (2nd ed.) New York: Psychology Press.
Trowbridge M.M. (1995). Graphic indicatiors of sexual abuse in children’s drawings: A reviey of the literature. The Arts in Psychotherapy, 22, 485 – 494.
Ulak B.J. & Cummings A.L. (1997). Using clients’ artistic expressions as metaphor in counseling: A pilot study. Canadian journal of counseling, 31(4), 305 – 316.

Wood M.J.M., Molassiotis A., Payne S. (2011). What research evidence is there for the use of art therapy in the management of symptoms in adults with cancer? A systematic review, Psycho-Oncology 20: 135 – 145