Κάντε like στη σελίδα μας

Join Us On Facebook

Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2015

Η διατροφή επηρεάζει τη μνήμη καθώς γερνάμε.



Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ψάρια μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του εγκεφάλου από τις καταστροφές της γήρανσης, προτείνει μια νέα μελέτη.

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι που κατανάλωναν θρεπτικά τρόφιμα είχαν σχεδόν 25 τοις εκατό μείωση του κινδύνου γνωστικής έκπτωσης σε σύγκριση με εκείνους με λιγότερο υγιεινή διατροφή, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2015 στην online έκδοση της Νευρολογίας.

«Είναι πιθανό η υγιεινή διατροφή να έχει επιπτώσεις στους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου και τα καρδιαγγειακά νοσήματα, και ότι αυτό είναι ένας σημαντικός μηχανισμός για τη μείωση του κινδύνου της γνωστικής έκπτωσης», λέει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Andrew Smyth, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο McMaster στο Οντάριο και στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας στο Galway.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν 27.860 άτομα ηλικίας 55 ετών και άνω από 40 διαφορετικές χώρες κατά μέσο όρο περίπου πέντε χρόνια. Ο καθένας στη μελέτη είτε είχε διαβήτη ή ιστορικό καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου ή περιφερικής αρτηριακής νόσου.

Κατά την έναρξη της μελέτης, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν πόσο συχνά έτρωγαν ορισμένα είδη τροφίμων, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, ξηρούς καρπούς και πρωτεΐνες σόγιας, δημητριακά ολικής αλέσεως, τηγανητά τρόφιμα και αλκοόλ.

Μνήμη και ικανότητα σκέψης ελέγχθηκαν επίσης κατά την έναρξη της μελέτης, και στη συνέχεια και πάλι σε δύο έτη και κατά το τέλος της μελέτης.

Οι ερευνητές εξέτασαν 10 διαφορετικές πτυχές της γνωστικής λειτουργίας. Η μέγιστη βαθμολογία ήταν 30 και οι συμμετέχοντες θεωρείται ότι θα είχαν μείωση διανοητικά αν η βαθμολογία τους έπεφτε κατά τρεις μονάδες ή και περισσότερο στο τέλος της έρευνας.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, 4.699 άτομα υπέστησαν μείωση της σκέψης και της μνήμης.

Τα αποτελέσματα δεν άλλαξαν όταν ερευνητές συνυπολόγισαν παράγοντες που μπορούσαν να επηρεάσουν τη γνωστική υγεία, συμπεριλαμβανομένης της σωματικής δραστηριότητας, της υψηλής αρτηριακής πίεσης και το ιστορικό καρκίνου.

Κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς πώς η υγιεινή διατροφή μπορεί να κάνει τον εγκέφαλο πιο υγιή.

«Μπορεί να είναι ότι μειώνει την κυτταρική φλεγμονή,» λέει ο Becker. «Αν τρώμε καλά, ο εγκέφαλός μας έχει λιγότερο άγχος. Και ως εκ τούτου, ο εγκέφαλός μας είναι πιο ευτυχισμένος».

Πηγή: today.com

Σχετικά άρθρα