Κάντε like στη σελίδα μας

Join Us On Facebook

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

Πόσο κοντά είσθε στην Αυτοπραγμάτωση;


Σύμφωνα με τον Maslow (Αμερικανός Ψυχολόγος), η αυτοπραγμάτωση είναι μία ζωτικής σημασίας εξελικτική διαδικασία μέσω της οποίας το άτομο στοχεύει να ανακαλύψει τις πραγματικές του δυνατότητες αφού πρώτα έχει ικανοποιήσει τις βασικές του ανάγκες.

Ο Maslow ιεράρχησε τις ανάγκες του ανθρώπου και τις κατηγοριοποίησε σε 5 κατηγορίες:
  • τις φυσιολογικές,
  • την ασφάλεια,
  • την αγάπη μαζί με την αίσθηση του ανήκειν,
  • την αυτοεκτίμηση και τέλος
  • την αυτοπραγμάτωση.


Φυσιολογικές ανάγκες είναι αυτές που χρειάζεται ο άνθρωπος για να επιβιώσει, δηλαδή τροφή, νερό, στέγη, ρουχισμός κ.α.

Η ασφάλεια είναι η ανάγκη του ανθρώπου για εργασία, να ζει σε ασφαλές περιβάλον, να έχει καλή υγεία, να έχει κάποια χρήματα στην άκρη.

Η αγάπη είναι η ανάγκη του ανθρώπου να έχει φίλους, συναδέλφους, οικογένεια, συντροφικές σχέσεις.

Η αυτοεκτίμηση είναι η ανάγκη του ανθρώπου να αισθάνεται ότι τον εκτιμούν και τον σέβονται.

Όταν όλες αυτές οι ανάγκες έχουν ικανοποιηθεί τότε ο άνθρωπος φθάνει στην αυτοπραγμάτωση.

Τα άτομα που έχουν φτάσει στην αυτοπραγμάτωση τείνουν να νιώθουν πληρότητα και αισθάνονται γεμάτα από την ζωή τους. Αυτά τα άτομα διαθέτουν πολύ από τον χρόνο τους σε αλτρουιστικές δραστηριότητες. Αναρωτιέστε τώρα εσείς πόσο κοντά είσθε στην αυτοπραγμάτωση;

Παρακάτω θα βρείτε ένα τεστ το οποίο
σχετίζεται με τις πεποιθήσεις, τις νοοτροπίες, τα αισθήματα και τα συναισθήματα του ατόμου. Όσοι/ες από εσάς θέλετε, μπορείτε να απαντήσετε και να μου στείλετε τις απαντήσεις σας στο email iraio.cc@gmail.com και εγώ θα σας στείλω πίσω τα αποτελέσματα του τεστ.



ΣΥΜΦΩΝΩ
ΜΑΛΛΟΝ ΣΥΜΦΩΝΩ
ΜΑΛΛΟΝ ΔΙΑΦΩΝΩ
ΔΙΑΦΩΝΩ
1
Δεν αισθάνομαι ντροπή για κανένα από τα συναισθήματά μου




2
Αισθάνομαι πως πρέπει να κάνω αυτό που οι άλλοι περιμένουν από μένα




3
Πιστεύω πως οι άνθρωποι είναι κατ’ ουσίαν καλοί και μπορώ να τους εμπιστευθώ




4
Αισθάνομαι πως μπορώ να θυμώνω με τους ανθρώπους που αγαπώ




5
Μου είναι απαραίτητο οι άλλοι να εγκρίνουν αυτό που κάνω




6
Δεν δέχομαι τις αδυναμίες μου




7
Μπορώ να συναναστραφώ ανθρώπους χωρίς να χρειάζεται να τους εγκρίνω




8
Φοβάμαι την αποτυχία




9
Αποφεύγω την ανάλυση και την απλούστευση μια πολύπλοκης ιδέας – κατάστασης




10
Είναι καλύτερα να είσαι ο εαυτός σου παρά να είσαι δημοφιλής




11
Δεν έχω κανένα στόχο στη ζωή στον οποίο να είμαι αφιερωμένος/η




12
Μπορώ να εκφράσω τα συναισθήματά μου ακόμα και όταν αυτά μπορεί να έχουν ανεπιθύμητες συνέπειες




13
Δεν αισθάνομαι υπεύθυνος/η να βοηθήσω κανέναν




14
Φοβάμαι πως είμαι ανεπαρκής




15
Με αγαπούν γιατί δίνω αγάπη





Άρθρο της: Γεωργίας Δανέζη (Συμβουλευτική – Προγεννητική Ψυχολόγος

Σχετικά άρθρα

Βιβλιογραφία
Souza J., Adams K., Fuss B. (2015). A pilot study of Self – Actualization activity measurement. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 41 (3) 28 – 33.